۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱

محسنی اژه‌ای در پاسخ به مهر خبر داد؛

صدور کیفرخواست برای عراقچی و سالار آقاخان

صدور کیفرخواست برای عراقچی و سالار آقاخان

سخنگوی قوه قضائیه از احضار و بازداشت یک مدیر کل بانک مرکزی خبرداد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه چند متهم اصلی فساد ارزی اخیر محاکمه و حکم آنها به زودی اجرا می شود، آیا در این راستا اتهاماتی هم برای ولی الله سیف اثبات شده؟ با توجه به اینکه شنیده شده سه نفر از مدیران بانک مرکزی شاغل در دوره این شخص بازداشت شدند؟ این موضوع صحت دارد و آیا پرونده‌ قضایی برای رییس سابق بانک مرکزی تشکیل شده است؟ گفت: در رابطه با بانک مرکزی سه پرونده تشکیل شده است. یکی از پرونده ها مربوط به شکایت یکی از سمن ها از بانک مرکزی بود که از بانک مرکزی و برخی از اعضای شرکت های تعاونی شکایت مطرح و پرونده تشکیل شده است.گزارشی هم از سوی مجلس در رابطه با رئیس کل سابق مطرح است که هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

وی ادامه داد: پرونده دیگری در رابطه با توزیع خارج از مقررات در رابطه با توزیع اسکناس ارز است، افرادی از جمله معاون بانک مرکزی و سالار آقا خان مطرح شده است که در این پرونده برای پنج نفر از جمله معاون ارزی و سالار آقا خان کیفرخواست صادر شده است.

محسنی اژه ای تصریح کرد: افرادی هم اخیرا بازداشت و احضار شدند که یکی از آنها مدیر کل قسمتی از بانک مرکزی است که این فرد به اتهام مالی بازداشت است، دو نفر هم تحت تعقیب هستند.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با ممنوع الخروجی سیف گفت: این فرد همچنان ممنوع الخروج است و در شکایت های مذکور، پرونده ای هم این فرد دارد.

کد خبر 4455261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha